Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

További adateltérések feltárása Anders-szel

A rendelkezésre álló konverziós adatok gazdag mennyisége miatt könnyű összezavarodni a látszólagos eltérések miatt, ezért fontos, hogy megtanuljuk helyesen értelmezni az adatokat.

Ebben a modulban még több adateltérés azonosítását és okait fogod megtanulni, azáltal felfedezed a Minmo Gaming konverziós jelentéseit Anders-szel.

Anders kihívása

Anders felülvizsgálta a Minmo Gaming konverziós adatait. Ha emlékszel a Set Up Conversion Tracking to Meet Your Goals tanfolyamról, a fő céljuk az alkalmazás telepítések és első megnyitások rögzítése volt. De több konverziós műveletet, például a feliratkozások rögzítését is hozzáadta a termékmegjelenési hírleveleikhez. Mégis, amikor a Konverziók oszlopot nézi, csak a konverziók számát veszi észre.

Hogyan tudja meghatározni ebből a számból, hogy ezek közül hány az alkalmazásuk első megnyitását jelenti, és hány a hírlevelükre való feliratkozást?

Az adatok szegmentálása konverziós művelet szerint

Alapértelmezés szerint az oszlopok a fiók összes konverziójának összesített összegét mutatják. Ahhoz, hogy Anders az egyes konverziókról azt a nézetet kapja, amelyet látni szeretne, konverziós művelet szerint kell szegmentálnia az adatokat.

Nézd meg ezt a gyors bemutatót, hogy megtudd, hogyan érheted el ezt a nézetet. Kattints a Szegmens > Konverziók > Konverziós művelet menüpontra.

Eltérés: alacsonyabb konverziós volumen a közelmúltban a korábbi teljesítményhez képest

A konverziós jelentéseiket vizsgálva Anders megállapítja, hogy a konverziós volumen alacsonyabbnak tűnik az előző negyedévhez képest. Mi lehet ennek a lehetséges oka?

Konverziós késedelem

Ha összehasonlítod a közelmúltbeli teljesítményt a múltbeli teljesítményével, és a közelmúltbeli teljesítmény nem tűnik olyan erősnek, ez gyakran egyszerűen azért történik, mert a hirdetést megtekintő vagy arra kattintó emberek egy része még nem konvertált.

Bizonyos esetekben a konverzió gyorsan, a kattintást követő egy napon belül megtörténhet. De a választott konverziós ablak függvényében a konverzióról szóló jelentés a kattintás után akár 90 nappal is megjelenhet.

Mivel ezek a megkésett konverziók kimaradnak – de a költéseid viszont teljes mértékben jelentésre kerülnek -, úgy tűnhet, hogy kevesebb konverziód van, magasabb az egy konverzióra jutó költséged, és így tovább.

A konverzió késedelméről további információkat kaphatsz az Attribúció lapon található Time Lag jelentésen keresztül.

A konverzió mennyiségét befolyásoló egyéb tényezők

A konverziós késedelem mellett számos olyan tényező van, amely a konverzió mennyiségét idővel befolyásolhatja.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Hirdetési fiókodban, ha egy bizonyos időszak alatt ingadozást tapasztalsz a kattintások számában, az közvetlenül befolyásolhatja a weboldaladra érkező forgalom mennyiségét, és így a konverziók mennyiségét is.

Az általad a hirdetési fiókodban végrehajtott változtatások vagy külső tényezők, például a szezonalitás vagy a verseny változása befolyásolhatta a kattintások és a konverziók mennyiségét.

Ha bármilyen változtatást hajtottál végre a hirdetéseken, akkor a hirdetések célközönsége megváltozhatott, és ez a célközönség nagyobb vagy kisebb valószínűséggel hajlandó konverziót végrehajtani. Néhány gyakori változtatás a hirdetésekben, amelyek befolyásolhatják a konverzió mennyiségét:

  • Kulcsszavak hozzáadása vagy szüneteltetése
  • Célzás
  • Hirdetési kreatívok
  • Maximális CPC

A költségvetések és a licitstratégia változásai szintén befolyásolhatják a konverziós mennyiséget.

A menüsorban található Változások előzményei fül segítségével megnézheted, hogy végeztél-e valamilyen változtatást a konverziókban tapasztalható eltérés kezdete körül.

Ha áttérsz az utolsó kattintás attribúciós modell használatáról, a konverziók jelentése hosszabb késéssel történik (akár 15 órával), és a részleges vagy teljes konverziós jóváírás a múltban is megjelenhet, ami miatt a közelmúltbeli konverziós mennyiség alacsonyabbnak tűnhet.

Mit talál Anders?

Lássuk tehát, mi okozhatta a Minmo Gaming alacsonyabb konverzióját ebben a negyedévben. Ehhez a Változás előzményei eszközt fogjuk használni.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

Ez megmutatja Andersnek a számlaváltozások teljes történetét a kiválasztott időpontban. Kiválasztja a kampányai ingadozásának dátumát, és megtekintheti a kampányaiban végrehajtott összes változást.

Ezután a fülek segítségével megtekintheti a hirdetési szövegében, a licitekben és a költségvetésben végrehajtott változtatásokat. A Konverziós változások lapot választva Anders láthatja, hogy mikor engedélyezték vagy módosították konverziós műveletét. Most már meg tudja állapítani, hogy a végrehajtott változtatások megváltoztatták-e a konverziós teljesítményét.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.