Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Válaszd ki a megfelelő médiát a célod eléréséhez

A teljes ügyfélútvonal kezelése

Meryl

Nézzünk szembe a tényekkel: senki sem ébred fel úgy reggel, hogy olyan márka termékét akarja megvenni, amelyről még soha nem hallott! Ahhoz, hogy eladásokat hajts végre, a cégednek a tudatosság megteremtésével, a cég iránti érdeklődés felkeltésével és a vásárlási szándék kialakításával kell kezdenie. Csak ezután kerülhet sor a vásárlásra. Bonyolultnak hangzik, igaz? Szerencsére vannak csatornáid.

Ezt követően vessünk egy pillantást a titokzatos "ügyfélútra".

Mik azok a csatornák?

A csatornák azok a különböző módok, amelyekkel marketingüzeneted eljuttathatod a világba. Némelyik offline (vagy hagyományos) csatornák, míg mások online (vagy digitális) csatornák, ami jellemzően azt jelenti, hogy az internetet használják. Hallani fogod, hogy ezeket médiacsatornáknak is nevezik, mivel gyakran a megfelelő médiumok szerint kategorizálják őket. Íme néhány népszerű csatorna listája:

Offline (hagyományos)

  • Televízió: Lehet regionális vagy országos
  • Rádió: Ide tartoznak a podcastok is
  • Kültéri reklám: Például egy busz oldalán vagy egy óriásplakáton.
  • Nyomtatott média: Újságok, magazinok stb.

Online (digitális)

  • Keresőmotorok: Mint például a Google!
  • Megjelenítés: Weboldalakon és alkalmazásokban megjelenő hirdetések
  • Videó: A videók: A videoközvetítések, amelyekben a hirdetések és a hirdetések a reklámok között szerepelnek: Hirdetések, például a YouTube-on
  • Közösségi média: Például a reddit.com
  • Email: Például egy hírlevél

A közönség megtalálása

E csatornák mindegyike egyedi szerepet játszik a közönség megszólításában az ügyfélút bizonyos szakaszaiban. A marketingszakember dönthet úgy, hogy egyetlen médiatervben a csatornák kombinációját használja, és minden csatorna betölti a maga szerepét, ahogyan azt az alábbi példák szemléltetik.

Az utolsó négy oszlop a következő: (1) tudatosság, (2) megfontolás, (3) vásárlás és (4) hűség.

Média csatornaKözönség fókusz1234
TVszéles körű 
Rádióföldrajzi 
Kültériföldrajzi 
Nyomtatott médiaföldrajzi, érdeklődés alapján 
Keresőkeresési lekérdezések alapján 
Displaydemo, földrajzi, érdeklődési körök és online viselkedés alapján 
Videodemo, földrajzi, érdeklődési kör és online viselkedés alapján 
Közösségi médiademo, földrajzi, érdeklődési kör és online viselkedés alapján 
Emailmeglévő ügyfelek   

Miért használnak a marketingesek több csatornát, amelyek hasonló célokat érnek el? A válasz az, hogy az ügyfelek mindezeket a csatornákat használják, és általában többre van szükség egy hirdetés egyszeri megjelenésénél ahhoz, hogy eredményt érjen el. Más szóval, fontos, hogy megfelelő gyakorisággal érje el közönségét. A hatékony gyakoriság azt jelenti, hogy hányszor kell egy személyt kitenni egy reklámüzenetnek, mielőtt reagálna rá. Könnyebb gyorsabban elérni a hatékony gyakoriságot, ha több csatornát használ, mint egyetlen csatornát.

Az üzenetre koncentrálj, ne a csatornára

A marketingesek hagyományosan úgy gondoltak a Display hirdetésekre (mint a webhelyeken látható hirdetések) és a videókra, mint két különböző célt szolgáló hirdetési formátumra. A Videót inkább a márkaépítés eszközének tekintették, míg a Display hirdetéseket gyakrabban használták a vásárlás ösztönzésére. Most azonban izgalmas új módokon használhatod a Display hirdetéseket és a Videókat.

A Display hirdetések ugyanolyan dinamikusak lettek, mint a Videók, a Videók pedig már rendelkeznek azokkal az interaktív képességekkel, amelyekkel a bannerek már rendelkeztek. A Kereső marketinget, amelyet hagyományosan a vásárlás ösztönzésével hoznak összefüggésbe, felhasználhatod a tudatosság és a megfontoltság előmozdítására.

Bár egyes csatornák jobban teljesítenek, mint mások, a legtöbb hatékony a vásárlói út minden egyes lépésénél. A lényeg, hogy a megfelelő pillanatban érd el a célközönséget a megfelelő üzenettel. A hirdetések kreatív tartalmától és az alkalmazott formátumtól függően a legtöbb csatorna a vásárlói út több szakaszában is használható. Az alábbi lista néhány példa formátumot és üzenetet mutat be.

Tudatosság

  • Display és Videó: a márka körüli történetmesélésre összpontosíts.
  • Kereső: használj általános keresőkifejezéseket.

Megfontolás

  • Display és Videó: a márka tulajdonságaira vagy a termék értékjavaslatára összpontosít.
  • Kereső: általános keresőkifejezések használata.

Vásárlás

  • Display és Videó: tartalmazz rejtett vagy egyértelmű cselekvésre való felhívást (pl. "vásároljon most", "vásároljon itt" vagy "vásároljon itt").
  • Keresés: használj márkakifejezéseket.

Hűség

  • Display és Videó: összpontosíts egy adott ajánlatra vagy termékre (up sell).
  • Keresés: használj márkakifejezéseket.

Workshop: Tervezd meg kreatív üzenetküldésed

A korábbi leckében feltérképezett vásárlói útvonal alapján írj négy hirdetést (főcím és leírás) az útvonal minden egyes szegmensére.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.