Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Kulcsszavak

Amikor létrehozod a kulcsszavak listáját a hirdetéscsoportodban, megmondod a Google algoritmusának, hogy milyen keresésekre jelenjenek meg a hirdetéseid.

Ebben a modulban megtanulod, hogy hogyan szabhatod testre a kulcsszólistádat, kiszélesítve vagy szűkítve azokat a kereséseket, amelyekre a hirdetéseid megjelennek, hogy a kulcsszólistáid a lehető legjobban megfeleljenek a kampánycéljaidnak.

Hogyan szabályozhatod, hogy mely keresésekre jelenjenek meg a hirdetéseid

1. lépés: Gondolkodj úgy, mint az ügyfeled

Párosítsd a kulcsszavakat ahhoz, amit az ügyfeleid használhatnak, amikor a termékeidet vagy szolgáltatásaidat keresik. Ezt hívják kulcsszócélzásnak.

2. lépés: Gondold át az üzleti céljaid

Szeretnéd, ha többen látogatnák meg weboldalad, vagy szeretnéd elérni a vásárlásra kész ügyfeleket?

A kulcsszavaidnál öt egyezési típus közül választhatsz. Ezek a következők (a széles elérésűtől a szűkig): általános egyezés, módosított általános egyezés, kifejezés egyezés, pontos egyezés és kizáró kulcsszavak.

Vannak olyan keresési kifejezések, amelyeket biztosan használnak az ügyfeleid, és vannak olyanok, amelyeket nem olyan könnyű előre látni. Bármi is legyen a célod, az egyezési típusokat használhatod arra, hogy a segítségükkel a lehető legtöbb olyan ügyfelet elérd, akik potenciálisan érdeklődnek vállalkozásod iránt.

3. Bízd a Google-re, hogy elvégezze helyetted

Használj a weboldalad tartalmán alapuló dinamikusan létrehozott szöveges hirdetéseket és automatikusan létrehozott kulcsszólistákat. Ez lehetővé teszi, hogy több keresési kifejezésre jelenj meg, mint amennyit eredetileg tartalmazott a listád. A dinamikus keresőhirdetések használatáról később bővebben szó lesz. 

Nézzük meg a különböző egyezési típusokat, amelyekkel szabályozhatod, hogy milyen keresésekre jelenjenek meg a hirdetéseid.

Hogyan érhetünk el széles közönséget az egyezés típusokkal

Lássuk, hogyan használja Hiroko, egy nagy online kerékpár- és kalandsportbolt digitális marketingmenedzsere az egyezés típusokat a kulcsszólisták összeállításához.

Amikor szélesebb közönséghez szeretné eljuttatni hirdetéseit, és biztos akar lenni abban, hogy nem hagy ki semmilyen keresőkifejezést, amelyet a vásárlói használhatnak, az általános egyezés és az általánosegyezésmódosító kulcsszó egyezés típusokat használja. Vizsgáljuk meg ezeket.

Általános egyezés (alapértelmezett egyezés típus)

Hiroko kalandboltja nemrég növelte kerékpár készletét, és szeretné népszerűsíteni az új kínálatot. Annak érdekében, hogy hirdetései a lehető legszélesebb közönséghez eljussanak, és hogy biztosan ne maradjon le egyetlen keresésről sem, Hiroko általános egyezést használ a kulcsszavaihoz.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Az általános egyezés akkor jelenít meg hirdetéseket, ha egy kulcsszó (vagy annak bármely változata, például elírások, rokon értelmű szavak vagy kapcsolódó keresések) szerepel a felhasználó keresési kifejezésében.

Általános egyezéssel Hiroko olyan általánosabb kulcsszavakat használhat, mint a kerékpár, és a hirdetései mindenkinek megjelennek, aki a kerékpárra vagy annak variációira, például a biciklire keres.

Ha például egy felhasználó arra keres, hogy legjobb gyakorló kerékpárok 6 éves gyerekeknek vagy férfi akciós Mountain Bike kerékpárok, Hiroko hirdetése megjelenik, mivel ezek a keresési kifejezések tartalmazzák az ő kulcsszavának, a kerékpárnak valamelyik variációját. Ez növeli annak az esélyét, hogy az áruházának weboldala szélesebb körben látható legyen, és növeli annak az esélyét is, hogy Hiroko hirdetése olyan keresési kifejezésekre is megjelenjen, amelyekre ő esetleg nem gondolt.

Általánosegyezés-módosító

Hiroko szeretné népszerűsíteni boltja legkeresettebb kék lány kerékpárját. Ahhoz, hogy hirdetései a kerékpárvásárlást kereső széles közönség előtt jelenjenek meg, ugyanakkor a kék lány kerékpárt kereső emberekre is szűkíthessen, a kulcsszavakhoz általánosegyezés-módosítókat ad hozzá.

A kulcsszó elé egy + jel hozzáadásával a kulcsszó általánosegyezés-módosítóvá válik. Ez azt okozza, hogy hirdetései csak akkor jelenjenek meg, ha a kulcsszó vagy annak közeli változatai a keresőkifejezések bármelyik részében szerepelnek.

Ez különbözik az általános egyezéstől, aminél a kulcsszó bármely változata megjelenhet a keresési kifejezésben. Az általánosegyezés-módosítók csak a közeli variációkat teszik lehetővé.

Ha Hiroko a +kék, +lány és +kerékpár általánosegyezés-módosító kulcsszavakat használja, akkor a hirdetései megjelennek azok számára, akik e kifejezések bármely kombinációjára keresnek egy keresésben (a keresési kifejezése lehetséges, hogy további szavakat is tartalmaz). A hirdetések azonban nem jelennek meg, ha e kulcsszavak bármelyike nem szerepel a keresési kifejezésben. 

Például a hirdetései meg fognak jelenni a kék kerékpár 6 éves lányok részére kereséseknél, mivel mindhárom általánosegyezés-módosító kulcsszó szerepel a keresésben. A hirdetése azonban nem jelenik meg a lány kerékpár keresésre, mert a kék nem része ennek a keresésnek.

TIPP

Az általános egyezés akkor megfelelő, ha kevesebb időt szeretnél tölteni kimerítő kulcsszólisták összeállításával. Kulcsszavaid a keresési kifejezések szélesebb skálájára fognak illeszkedni, és olyan embereket is elérhetsz, akik nem feltétlenül a te konkrét márkádat vagy vállalkozásodat keresik. Ez olyan, mintha széles hálót vetnél ki, hogy elérd a kulcsszavaidhoz kapcsolódó kereséseket.

Az általánosegyezés-módosítók lehetővé teszik, hogy jelöld, ha vannak bizonyos, a kulcsszavakhoz kapcsolódó fogalmak, amelyeknek jelen kell lenniük a keresésekben, ahol meg akarsz jelenni.

Tudásellenőrzés

Kifejezés egyezés

Hiroko egy új gyerekbiciklit szeretne reklámozni, amelynek a neve, hogy "Első nagy kerékpárom". Ahhoz, hogy hirdetései csak az erre a kerékpármárkára kereső emberek előtt jelenjenek meg, kifejezés egyezést ad a kulcsszavaihoz.

Ha idézőjeleket teszünk a kulcsszavak köré, akkor a kulcsszavak kifejezés egyezéssé válnak. Ez azt eredményezi, hogy hirdetéseid csak akkor jelennek meg, ha az idézőjelek között lévő kulcsszavak vagy azok közeli változatai megegyeznek a felhasználó keresőkifejezésével.

Ez különbözik az általánosegyezés-módosítótól, mivel a megadott kifejezés szavai közé nem kerülhetnek be további extra szavak. De hasonló, mivel a kifejezés egyezés előtt vagy után megjelenhetnek extra szavak.

Ha Hiroko az "Első nagy kerékpárom" kulcsszót használja kifejezés egyezésként, akkor a hirdetése nem fog megfelelni a nagy kerékpárom tartalmú kereséseknél, mivel az "első" szónak is meg kell jelennie. Hirdetései csak az Első nagy kerékpárom márkára kereső ügyfelek számára jelennek meg.

Pontos egyezés

Hiroko gyerekkerékpár akció tart, és olyan vásárlókat akar elérni, akik akciókat keresnek. Ahhoz, hogy a hirdetései megjelenjenek azok előtt az emberek előtt, akik csak a gyerekkerékpár akciókat keresik, pontos egyezést ad a kulcsszavakhoz.

A pontos egyezés használatához tegyél szögletes zárójelet a kulcsszavak köré. Így a hirdetéseid csak akkor jelennek meg, ha a keresés ugyanazt jelenti, mint a kulcsszavad. Ez magában foglalhatja a kulcsszavad közeli változatait, például helyesírási hibákat, többesszámot és rokon értelmű szavakat.

Ez különbözik a kifejezés egyezéstől, mivel a keresőszavak előtt és után nem lehetnek extra szavak. 

Például a [férfi kerékpárok] kulcsszó megjelenik, ha valaki férfi kerékpárok vagy férfi biciklik után keres, de nem jelenik meg az eladó férfi kerékpárok esetében.

Ha Hiroko azt a pontos egyezésű kulcsszót használja, hogy [gyermekkerékpár akció], az ügyfelek látni fogják a hirdetését, akár arra keresnek, hogy gyerekbicikli akció, vagy akciós gyerekkerékpárok, vagy gyerekkerékpárok akciósan.

Ez segít neki leszűkíteni a célközönségét csak a potenciális vásárlókra. Hirdetései nem jelennek meg azok számára, akik csak gyerekkerékpárokat keresnek, mivel ez nem tartalmazza az akció fogalmát.

Tudásellenőrzés

TIPP

A kifejezés egyezés akkor megfelelő, ha valami olyat keresel, ami rugalmasabb, mint a pontos egyezés, de célzottabb, mint az általános egyezés. Segítségével több ügyfelet érhetsz el, miközben hirdetéseid továbbra is azoknak jelennek meg, akik valószínűleg a te terméked vagy szolgáltatásod keresik.

A pontos egyezés akkor jó választás, ha fontos számodra, hogy nagyon specifikus felhasználói kereséseknél jelenj meg. A pontos egyezésű kulcsszavak lehetővé teszik, hogy csak olyan kereséseknél jelenj meg, amelyek ugyanazt jelentik, mint a kulcsszavaid.

Hogyan használhatod az egyezéstípusokat, hogy a hirdetések ne jelenjenek meg a rossz keresésekre?

Lássuk, hogyan használja Hiroko a kizáró kulcsszavakat, hogy a hirdetései csak a releváns ügyfelek számára jelenjenek meg.

Kizáró kulcsszavak

Hiroko a gyerekbiciklik kulcsszót célozza meg általános egyezésben, és észrevette, hogy hirdetései néha a gyerekrollerek keresési kifejezésre is megjelennek. Jelenleg azonban nincs roller a készletében. Amíg nem szerez be rollereket, szeretné, ha hirdetései csak a kerékpárok iránt érdeklődők elé kerülnének, ezért a roller szót kizáró kulcsszóként hozzáadja a kulcsszólistájához.

Ha a roller kulcsszó elé egy mínusz jelet teszünk, akkor kizáró kulcsszóvá válik (-roller). Ez azt jelenti, hogy a hirdetések nem jelennek meg, ha valaki ezt a kizáró kulcsszót szerepelteti a keresésében.

A -roller kizáró kulcsszó használatával Hiroko hirdetései nem fognak megfelelni a rollerekre kereső embereknek.

Tudásellenőrzés

Egyezés típusok összehasonlítása

A kulcsszavaid megfelelő egyezési típusának kiválasztása segíthet abban, hogy a hirdetéseid a megfelelő emberek számára jelenjenek meg. Tekintsd át az alábbi egyezéstípusokat, hogy lásd, hogyan szélesítik vagy szűkítik az elérésed.

Egyezés típus:Speciális szimbólum:Ha a kulcsszavad:

Akkor a hirdetéseid megjelenhetnek a keresésben, ha:

És a személy ezt keresi:

Általános egyezés


nincsgyerek kerékpárok

A kulcsszó vagy annak bármely változata, például helyesírási hibák, rokonértelmű szaval vagy kapcsolódó keresések, a keresési kifejezés bármelyik részében szerepel.

  • gyerek biciklik vásárlása
  • gyerek rollerek
Általánosegyezés-módosító
+kulcsszó

+gyerek +kerékpárok


A kulcsszó vagy annak közeli változatai a keresési kifejezés bármely részében szerepelnek. A keresőkifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek.

  • gyerek játékok és kerékpárok 

  • hegyi kerékpárok gyerekeknek

Kifejezés egyezés
“kulcsszó”

“gyerek kerékpárok”


Az idézőjelben lévő kulcsszavak vagy azok közeli változatai megfelelnek a keresési kifejezésnek. A keresési kifejezések szavai között nem lehetnek extra szavak.

  • biztonságos gyerek kerékpárok

  • gyerek kerékpárok vásárlása

  • eladó gyerek kerékpárok

Pontos egyezés
[kulcsszó]

[gyerek kerékpárok]


A pontos kulcsszó vagy annak közeli változatai ugyanazt jelentik, mint a keresési kifejezés. A keresési kifejezés előtt vagy után nem lehet semmilyen extra szó.

  • gyerek kerékpárok

  • gyermek biciklik

  • kerékpárok gyerekekneknek

TIPP

Az általánosabb egyezési típusok (általános egyezés és általánosegyezés-módosító) segítenek felfedezni olyan kifejezéseket, amelyekre lehet, hogy még nem gondoltál az elején; míg a pontos egyezés azokra a keresési kifejezésekre jó, amelyekről tudod, hogy az ügyfeleid használnak, amikor egy olyan terméket vagy szolgáltatást keresnek, amellyel kapcsolatban konkrét üzenetet szeretnél átadni.

Gyakorlati áttekintő videó

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.